Azwan Ali terkejut dengan kenyataan Sheila Majid dan dalam masa yang sama mengecamnya. ‘Go to hell, Sheila Majid’ – Azwan Ali

Baru-baru ini, Ratu Jazz Malaysia, Datuk Sheila Majid, memuat naik tweet keluhannya mengenai kos sara hidup yang semakin tinggi dan beberapa perkara berkaitan, mengundang pelbagai reaksi netizen.

“Makanan mahal, ringgit lemah, kos sara hidup tinggi dan pekerjaan sukar didapati. Rakyat Malaysia semakin letih dan marah kerana dihimpit hutang yang bukan kita cipta.

“Cukuplah beralasan dan cari kesalahan. Tumpu pada tugas meletakkan negara kembali ke landasan! Mengecewakan!” katanya.

Tweet penyanyi itu juga mendapat perhatian beberapa individu pro kerajaan yang kemudian mengecam Sheila Majid yang dilabel sebagai meroyan kerana dakwaan penyanyi itu dikatakan tidak benar

“Ringgit semakin pulih, stabil dan lebih baik daripada dua tahun sebelum ini. Tak suka ke tengok nilai ringgit kita sedang pulih?” kata netizen.

Malah mereka juga turut mempertikaikan gaya hidup Sheila yang didakwa tidak pernah merasai hidup susah.

Sementara itu, Azwan Ali terkejut dengan kenyataan Sheila Majid dan dalam masa yang sama mengecamnya.

“Bila dia meroyan seperti itu, itu merosakkan generasi baru. Anda kononnya artis besar, kalau kau berjaya, kau ada datuk, kaya raya, ada pengikut berjuta bukankah kerana kerajaan. Go to hell (pergi jahanam),” katanya memetik laporan dari MalaysiaKini.

“Saya rasa zaman dia sudah jatuh, bila lagi hendak popular? Tetapi tidak boleh lawan Azwan Ali punya viral,” katanya yang juga menyifatkan kenyataan Sheila itu seolah-olah membunuh diri.

“Dia seorang yang berpengaruh, seorang diva harus menggunakan sedikit common sense dengan situasi yang tidak perlu beremosi. Bila orang hormati dia, dia buat kenyataan demikian, ia membunuh diri,” katanya lagi

Bagaimanapun Azwan berkata, kenyataan Sheila itu tidak akan menjejaskan Barisan Nasional. Malah katanya, Najib tidak perlukan artis sangkak untuk memenangi pilihan raya.

“Najib adalah nama yang terlalu besar, apalah sangat dengan artis sangkak,” katanya.