Kalau Sultan Nak rasa saya punya boleh je! 5 gambar gadis ajak Sultan “main”

Sejak akhir-akhir ini remaja Melayu semakin rosak akhlak tanpa segan silu melakukan kegiatan tidak bermoral mereka di khalayak umum.

perkara ini disebabkan beberapa faktor antaranya :

1) pengaruh rakan sebaya

Menurut kajian, ketika usia remaja, seseorang itu lebih rapat dengan rakan sebaya berbanding keluarga. Oleh itu., rakan sebaya sangat mudah mempegaruhi seseorang remaja itu samaada ke jalan yang benar atau ke jalan yang songsang.

Para remaja ini akan saling cabar-mencabar dengan rakan sebaya untuk melakukan sesuatu, walaupun mereka tahu perkara itu salah.

Oleh kerana “darah muda” remaja yang pantang dicabar akan melakukan perkara itu untuk membuktikan kehebatan mereka, walaupun mereka tahu perkara itu berbahaya dan sia-sia. Bak kata pepatah, “manang jadi arang, kalah jadi abu”.

2) kesibukan ibu bapa

Lumrah ibu bapa ialah mendidik dan mengasuh anak-anak supaya menjadi orang yang berguna, tetapi, kesibukan mereka menghalang mereka untuk menjalankan tanggungjawab mereka terhadap anak-anak.

Oleh itu, anak-anak akan terumbang ambing dalam dunia mereka dan seterusnya akan sesat dan memilih jalan yang songsang. Kesibukan ibu bapa juga menghalang mereka untuk mengambil tahu aktiviti anak-anak dan seterusnya membiarkan anak-anak

bebas melakukan apa sahaja tanpa pengetahuan termasuklah melakukan aktiviti yang salah. Ibu bapa ini hanya akan tersedar ketika anak mereka sudah teruk. Bak kata pepetah, “sudah terhantuk, baru tergadah”.

3) pengaruh media massa

Pada zaman yang serba moden ini, media massa merupakan satu keperluan dalam kehidupan seharian. Media massa ini banyak memberikan kebaikan, tetapi juga boleh mempengaruhi seseorang terutamanya golongan remaja ke arah negatif secara diam.

Bak kata pepatah, “seperti api dalam sekam”. Cerita-cerita yang berunsurkan keganasan malah seks banyak ditayangkan oleh media massa. Cerita-cerita sebegini dapat mempengaruhi dan merangsang remaja untuk meniru aksi-aksi negatif itu, dan hasilnya, keruntuhan akhlak remaja semakin menjadi-jadi.

4) sifat semulajadi remaja juga senantiasa ingin mencuba sesuatu yang baru

Walaupun pada awalnya niat mereka hanyalah untuk mencuba, tetapi lama-kelamaan mereka akan ketagih dan terus terjebak ke dalam aktiviti haram itu.

Remaja yang ketagih akan melakukan apa sahaja termasuk melakukan jenayah untuk melakukan aktiviti haram itu dan seterusnya menyebabkan akhlak mereka bertambah rosak.

jadi tidak hairan mengapa seorang hamba Allah telah menghantar mesej berbau lucah di personal inbox Sultan Melaka.

printscreen ini telah dikongsikan sendiri oleh pemilik Sultan Melaka di Wallnya. tidak dapat dipastikan samada akaun ini original ataupun sekadar akaun fake

jika akaun fake sekalipun ia telah menggunakan gambar wanita lain bagi tujuan memalukan atau mempunyai niat tak baik.apapun lihat beberapa printscreen dibawah

Sumber : terungrangi.ml